8 Amalan Berkesan Untuk Anda Kurus Dengan Cepat Tanpa Sebarang Produk


Cara Untuk Kuruskan Badan

cara untuk kurus dengan cepat


8 Cara Kuruskan Badan Hanya Dari Rumah 

1.Ambil Sarapan Yang Berkhasiat Setiap Pagi

Jangan cuba untuk skip sarapan dengan niat untuk kuruskan badan.Tidak mengambil sarapan setiap pagi bukanlah idea yang baik untuk langkah menguruskan badan.

2.Jangan Skip Waktu Makan Anda

Elakkan skip waktu makan anda,seperti makan tengah hari ataupun malam.Jika anda mahu menurunkan berat badan anda dengan efektif,elakkan tidak memakan langsung dalam tempoh 5 jam antara 3 waktu makan iaitu sarapan,makan tengah hari dan malam. kerana ianya akan merendahkan kadar metabolisma anda.

3.Tidak Mengambil Sarapan Sehinggalah 10 Pagi

Jika anda tidak terlibat dengan mana-mana penyakit berkaitan ketidakseimbangan gula,anda boleh dengan tidak mengambil sebarang makanan ataupun sarapan sehinggalah jam 10 pagi.

4.Makan Malam Sebelum Jam 8 Malam

Ambil makan malam anda sebelum jam 8 malam dan dinasihatkan tidak mengambil sebarang makanan selepas jam 8 malam.

5.Kunyah Makanan Anda Dengan Sempurna

Kunyah makanan anda dengan sempurna.Ini dapat mengelakkan anda dari makan berlebihan kerana dengan menguyah lebih lama dapat membuatkan otak mempunyai lebih masa untuk menerima isyarat dari perut bahawa ianya telah penuh.

6.Makan Buah Sebelum Setiap Hidangan Makanan

Dengan mengambil buah sebelum setiap hidangan makanan anda dapat menyahtoksikan sistem badan anda serta memberi tenaga yang lebih untuk proses menghilangkan berat badan anda.

7.Elakkan Masak Makanan Anda Terlalu Lama

Elakkan memasaka terlalu lama makanan anda (Overcooking).Ini kerana ianya dapat mengurangkan serta menghilangkan nutrien di dalam makanan tersebut.Dengan kekurangan nutrien yang diperlukan,menyebabkan perut dan minda anda menghantar isyarat lapar menyebabkan anda terus-menerus makan.

8.Amalkan Yoga

 Amalan yoga meruapakan suatu senaman yang sangat baik dalam menguatkan fizikal dan mental anda.


Segalanya Unik

No comments:

Post a Comment