Lelaki Ini Bosan Dengan Hidup Yang Sama Lalu Mengambil Keputusan Berhenti Kerja Dan Memilih Untuk Travel


Siapa yang suka kerja..Bangun tidur seawal 6 pagi dan terpaksa berpusu-pusu untuk ke pejabat setiap pagi,pulang hampir senja...Oh....sangat membosankan bukan?

Begitulah yang di rasai Foster Huntington.Asalnya bekerja sebagai graphic designer di Ralph Lauren New York,remaja ini sangat-sangat merasa bosan dengan kehidupan yang di laluinya.Dia mahukan sesuatu yang lain dan lebih dari itu dalam hidupnya,jadi dia mengambil keputusan packing kesemua barang bersama van buruk kesayangannya meninggalkan kota New York untuk sebuah hidup yang "adventureous" tanpa langsung rasa menyesal.Foster mengakhiri perjalanannya sejauh 100 000 batu dengan sebuah buku hasil tulisannya iaitu Home is Where You Park It..



Foster menjual kebanyakan barangan kesayangannya dan meninggalkan sedikit barangan yang perlu untuk dia survive semasa pengembaraan ini.Kini deringan jam loceng bukanlah masalah besar bagi Foster.


Bangun apabila matahari mula bersinar dan tidur apabila hari gelap.Dan Foster nampaknya langsung tidak perlukan jam loceng sekarang.




Kalau dulu hampir hampir 60 jam perlu berada di tempat kerja dan langsung tiada masa untuk lakukan perkara yang di sukai..Ah...sekarang anytime je brader....



Nak makan?Tangkap sendiri je....




Sangat ketaralah perbezaan antara makanan yang dibeli di pasar dengan makanan yang ditangkap bebas meliar




Hidup macam aku memang memerlukan sentiasa perlu berkompromi.Sanggupkah anda sekalian?




Bab Tidur jangan risau.Bumi Tuhan kan luas.....van ada.campsite ada..atas pokok pun ada...




Dan Aku boleh bermandi manda sesuka hati sambil snap picture pemandangan yang indah yang bisa buatkan engkau semua cemburu tau....




Dan kerana Foster sangat-sangatlah tinggi adventureousnya dan lebih suka dengan kehidupan outdoor,Foster telah membina sebuah rumah diatas pokok di Columbia River Gorge, Oregon dan kini menjadi kediaman rasminya.


Segalanya Unik

No comments:

Post a Comment